Followers

Pages

3 March 2017

Journal Of My Life #throwback


Not all people in my life know my story, my life. Once you know me, you will know who I am. Ecehh, tetiba ni kenapa hahaha. So today, there's nothing much but I'm just gonna share with you guys what I found out in the evening, yesterday. Aku kadang kadang bukannya jenis yang suka share things yang peribadi but tetiba kali ni macam nak share sikit. Don't tell others okay? Hahaha. Well, acahnya semalam nak kemas bilik la before nak balik asrama kan. Pastu masa cari barang aku kat stor, jumpa this one thing. Bawa masuk bilik then ingat nak start kemas. But then tak tahu nak start dari mana so end up lying on the bed and discovered back this thing. My journal. Or lagi senang orang kata diari la. Hihi. well dulu la aku rajin jugak tulis diari. Tak la rajin tapi boleh la huhu. And tak semua orang tahu aku selalu tulis diari dulu. Time asasi or degree memang lagi la orang tak tahu since aku pun dah stop tulis haha. Nak tahu tak apa yang ada dalam ni? Terjah jom terjah ! 😜


So this is it. Oh by the way, to be honest, mostly buku diari aku ni aku tak beli. Tak kuasa la kan nak beli semata-mata untuk tulis diari je. So mostly sama ada aku dapat hadiah atau rembat buku nota yang lawa yang ada kat rumah ni. Nasib lawa kan buku ni hihi. Eh, ni baru cover luar je. 


Yeah, of course it's the book. My life journal. Well, and of course for sure I'm not going to tell you guys what's in it, what story of mine that I wrote. It's a secret right? πŸ˜‰ So what I can tell you guys is, this book actually is when I was form 4 and form 5. And one of the biggest secret I want to tell you, to be honest I had been writing my diary since I was 12 years old. Hahahaha seriously I can't even recall why I did write this all diaries. And also, from Year 6 till form 5, I have 3 books as my diary. Kira okay la kan, takde ah satu tahun satu buku. Besides, aku compile je semua tahun, susah je kalau nak asing tahun kan.

Bila difikirkan balik pun, aku tak tahu macam mana aku boleh terfikir nak tulis diari. Well, maybe we don't need reason to write it, right? And, actually kadang kadang bagus jugak orang yang tulis diari ni. I'm not trying to praise myself okay haha. I'm just trying to say that when people write diary or journal of their life, in the future they might not remember what happened in the past or maybe this diary can be a reminder of our memories. So like when you want to remember back what happened or tetiba macam aku kan, tiba tiba terjumpa buku tu and ingat balik cerita zaman dulu. Cehh. Well, it makes me laugh when I read it back. I love my schoolhood time.(πŸ‘ˆ I don't think this word exist haha whatever)

Oh, there is one thing yang aku rasa nak cerita. When I read this book back, there is something that changed my life for a moment. Dulu, masa aku form 1, aku start suka gila korea things. Lagu, drama, shows, macam macam la. Well, maybe that was because of pengaruh kawan, I guess. But yeah, tak patut la salahkan kawan aku, aku yang kuat terpengaruh kot huhu. So, till form 3, I still like it very much. And you know what, aku ingat most of the kpop groups. Dengan lagunya, mv la, macam macam. Panjang pulak cerita hehe. So, dalam awal tahun masa aku form 4, I didn't know how I can realize the effects of this korea things. So then, I decided to leave all of this kind of korea things behind. I decided to stop liking them all. It was quite hard, but I guess agak berjaya jugak la. Memang aku tinggal betul. Tak tengok apa, aku buang segala lagu, music video yang aku download, everything. And I was fine, alhamdulillah. I was grateful that Allah gave me that feeling. So I focused on what I should focus.

But then, it started again when I was in foundation studies. Yeah, of course. The korean vibes are everywhere, I guess. So, luckily it was just drama, not songs. Because I decided not on songs, I really didn't want to go back to who I was before. Well, mula la sikit sikit aku suka and tengok drama drama korea ni. Until now. But then, this feeling came again. The feeling to leave all of this again. Susah, sebab aku rasa cerita korea ni best hihihi. Hmm. Okay, panjang sangat ni. Cukup la kan cerita. End up, I really told you this story haha. Just keep it with yourself okay hihi 😎


Orait, so beside from just the book, it treasures other things too. Well, dulu kan duduk asrama so bila habis belajar bawak balik semua barang, semua barang sumbat je la kat mana mana yang boleh sumbat kan. hahaha. So, this is one of it la. Aku ni memang jenis yang sayang barang. Even kekadang things yang orang kata, 'Ni pun nak simpan ke?'. Well, nak buat macam mana. Maybe aku ni jenis yang sentimental tinggi sikit kot kahkah.


Okay, so ni harta pertama. Oh, how I missssss this so much. Throwback kisah lama, dulu kawan kawan aku kekadang selalu panggil aku ni atlet. (Maaf, kisah ni bukan nak puji diri tapi sekadar nak berkongsi cerita. bhahahahahaha skemanya aku.) Since dari form 1 lagi aku dah masuk track tapi aku rasa saban tahun makin kurang stamina aku huhu. Yela, tak exercise kan. Tapi luckily still boleh lari and dapat pulak tu masuk pertandingan hahaha. So, nombor tu is the one yang aku guna time kejora, kalau tak silap aku la. Masa aku form 5. Rasa macam ada nak cerita lagi pasal ni, tapi cukup la. hehe.


Wuhuu, secret admirer bagi haha 😝 Takde laa. Ni kawan aku bagi, Hana (kalau tak silap la hehe). I gave her something and she gave me something back in return. Tak sangka kan ni pun aku simpan huhu. You should be proud, hana ;) kahkah


Next treasure is ikrar spm. HAHAHAHA how can  I still keep this thing with me πŸ˜‚


Okay harta ni pulak kalau tak silap aku masa hari sukan maktab. Aku rumah sukan kuning so kami guna pacman as the theme. Benda macam ni pun aku simpan ek haha.


Ahaaa! This one (abaikan tulisan buruk kahkah). Haa, kalau nak tahu ni sebenarnya nota aku catit time briefing pasal community service kat beijing dulu. Kalau scroll balik kat blog aku ni, aku ada cerita pasal our trip to Beijing, China. Aku naik MAS hehe. And I still remember at that time, masa tu kecoh pasal MH370 hilang. As you guys know, MH370 tu going to China kan (ke sebaliknya ke apa lebih kurang la). So kitaorang agak cuak and nervous la jugak kan since that happened, it could be to us also right? But alhamdulillah, we're just fine. Seronok pergi sana. Masa tu hujung winter and nak masuk musim panas kot. Sebab pagi malam memang sejuk. Tengahari petang okay la, sunny sikit. Anyway, it such a great memories. Love it πŸ’“


This. Ni la dia resit wang caruman yang kena bayar time duduk mrsm dulu. Simpan lagi tau huhu.


And my last treasure, keys. The key to my life. Ecehh, macam Kang Chul dalam cerita W tu pulak cakap macam ni kan. Yang tengok tu tahu la hehe. Ini tak tahu la kunci apa. Nak kata kunci diari takde pula mangga kat luar tu. Diari lain maybe? hahaha tak tahu la.


Okay, so finish hunting my treasures. Agak segan jugak bila aku share, cerita this things kat blog. Well, I never tell anyone, so it was kind of... embarassing. kot. Hahaha. Abaikan la apa aku cakap. So entry kali ni saja je aku nak share a few things yang throwback my life when I was a student. School student, I mean. Fuhh, few days lagi nak masuk sem 2. Hopefully I can do better, Insyaallah. Pray for me okay. Thank you for reading and visit my blog. πŸ˜„πŸŒΉ



No comments:

Post a Comment

Hi there! Feel free to drop your comment here. ^^

Thanks a lot! ♥

Newer Post