Followers

Pages

26 March 2016

Neon Charity Run 2016


Neon Charity Run 2016

Hai and a very good morning guys! Okay tengah hari dah hehe! So today as I had once said that I will update the next upcoming event that I'd joined. So yeah today it is ! Well terlambat sikit la aku update kat blog ni hehe sebab busy sikit nak final. Event apa? Haaa ni kes tak baca tajuk la ni. Event kali ni yang saya join adalah Neon Charity Run 2016 yang dianjurkan oleh Kolej Pendeta Zaaba Universiti Kebangsaan Malaysia, UKM. Okay event ini telah diadakan pada 18 Mac 2016 di Monumen Alaf Baru, Presint 2, Putrajaya. Well, time tu baru je lepas exam chemistry, petang. Memang lepas test tu, terus lari balik bilik bersiap and jalan ! Hehe. Tapi aku tak join la member aku yang sewa kerete, yang guna grab car tu. My parents datang ambil sebab lepas tu nak balik terus. 

So bayaran for insider which ukm 's student is different with the outsider, yang bukan student ukm. Macam aku ni la, RM 30 seorang kalau tak silap. Student ukm aku tak ingat pulak huhu. Event ni bermula selepas solat maghrib. So yang dah datang awal tu, kita solat maghrib di masjid silver. Ahaha. Masjid besi la kan maksudnya. Oh and those yang belum ambil run kit, ambil dekat kaunter di situ. Antara yang participant ni dapat ialah baju and nombor larian. Okay so sementara menunggu maghrib tu, kami berjalan pergi ke pasar malam dekat situ. Banyak makanan dijual, buat aku rasa lapar gilaa. Tapi aku beli yang simple simple je sebab nak lari kan. Nanti makan banyak sangat takleh lari huhu. Then makan and tukar baju yang kami dapat tu. After maghrib, kami semua berkumpul dekat area start larian tu.

Larian ni tak la start betul-betul lepas maghrib. Ada taklimat sikit and bagi glowstick. Yeay ! Okay, so larian start around 8.30 malam la lebih kurang. Oh lupa nak cakap. Larian ni adalah sejauh 10 km tapi dah dikurangkan ke 7 km. So berlarilah aku dengan peserta-peserta yang lain. Half way lari half way aku jalan haha. Penat, lama tak berlari huhu. And bila dah sampai je garisan penamat tu, all the participants got their goodies bag. Yeah! So dalam bag tu ada la air, roti, sijil penyertaan, medal finisher and voucher amante kot. Of course la kami bergambar kan. Salah satu perkara yang wajib dilakukan :) 

Nah ni certain gambar la aku share. Aku dengan classmates aku.

Merasmikan larian heuheu..


Ni semua classmates aku yang pergi. I dont know why lighting hujung kanan tu kurang hahaha.







So thats all for today. Ada cerita nanti aku update lagi heee..

No comments:

Post a Comment

Hi there! Feel free to drop your comment here. ^^

Thanks a lot! ♥

Newer Post