Followers

Pages

5 July 2015

Palam Punya Cerita..



view sikit from palam before kita start.. hihi

Hai semuaa! Alhamdulillah, hari ni sempat la jugak aku nak update sikit blog ni. Hmm, maaf la blog macam berhabuk sikit. Fuh fuh fuh! Okey hilang dahh. Hihi. Before this aku busy sikit, so tak sempat nak update blog. Dengan lab reportnya, tiga pulak tu, pastu dengan kuiz, tutorial, fuhhh. So memang agak kurang masa aku nak berblogging. So masa yang ada ni, yang aku curi-curi kejap hehe, aku update apa yang berlaku or senang cerita lebih kepada pengalaman hidup aku setakat ni kat palam. For those yang still tak tahu whats mean by palam is actually stands for uitm puncak alam.

Okey, so whats the story? Oh yeah, by the way SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN! Hihi lambat sikit aku wish ramadhan. So alhamdulillah, setakat ni aku duduk, belajar kat sini semua okey je. But belajar kat sini memang agak laju. Korang memang kena pandai-pandai la catch up sendiri. Nama pun asasi, belajar kenalah laju. Hihi. Lagipun setahun je kat asasi uitm ni. So pelajar asasi sini, kami ni memang ramai la and we're the majority kat palam which is asasi sains dan engineering. Mostly is asasi sains and about 1000++ ke 2000-- is asasi engineering. Haa, another perbezaan kami pelajar asasi sains dengan engineering is related to the boys. Kalau sains, lelaki sikit berbanding perempuan and seriously, girls are like twice to the boys. Kalau engineering pulak, haaa terbalik. Lelaki will be the majority and the girls will be minority. Kalau dah dibahagikan kelas tu, untuk kelas asasi sains lelaki dia about 7-9 boys. The others perempuan laa, which is about 20++ gitu. Same things to the engineering, just tukar gender la. Then if group kat dalam kelas pulak, means group yang macam untuk lab, lelaki akan ada di setiap kumpulan. Satu kumpulan dalam 4 orang, and consists of only one boys. Tapi maybe depends jugaklah kat kelas jumlah lelaki dia macam mana. Okay, done la dengan bilangan laki perempuan blablablabla semua tu.

Disebabkan pelajar asasi ni ramai sangat, so kelas yang dibahagikan tu pun memang banyak la. Entah berapa huruf, berapa nombor aku tak tahu. So macam aku, aku dapat kelas F5. List kelas kita kelas mana dia akan tampal after mds tu. Means macam if jumaat tu dah habis mds, malam tu or esoknya tu kita dah boleh tengok dah kita kelas apa. Sambil tu, explore la sikit bangunan-bangunan and kelas-kelas yang akan kami belajar. So first day kuliah tu, tunggu la kat depan bilik kuliah tu sebab kelas aku time tu start pukul 9.30 so kat dalam bilik kuliah tu ada pelajar kelas lain. Memang masa tu ramai juga menunggu kat depan dewan kuliah tu. I thought it just only my class, but actually it was a combination of three classes. F4, F5 and F6. Never thought we would combine the class. Yelaa, just bayangkanlah 2000++ pelajar asasi, kelas entah berapa ratus (agaknyaa.. hehe), lecture pun kurang daripada pelajar(kot laa. haha suka hati aku je..) so gabung la senang kan. Okey, apalah yang aku membebel ni kan. 

this is how lecture hall would be...

So, actually its fun to study here. And I think if i was given a choice to stay palam or move to dengkil, i would choose palam. Tak kisahlah kena naik tangga kejayaan tu setiap hari ke, but aku rasa seronok and just fine. Oh ya, actually kat sini ada je bas nak bawa kita naik ke kolej kediaman tu.. Tapi I don't know, I prefer to climbing up that tangga kejayaan tu than naik bas. Sesak aku nak naik bas. Ramai, pastu aku malas nak tunggu bas. So jalan la naik tangga, exercise sikit hihi.

Nah, lihat panjang mana tangga ni. Hihi

 Hari tu balik rumah aku timbang, turun la sikit berat aku, Hahaha. Okey back to the topic. So, if nak naik bas ke kolej kediaman, ada disediakan. Kalau nak keluar dari uitm ni pun ada bas jugak, bas rapid kl. Macam kalau nak ke tesco, giant or setia city mall, naik bas u90. Nak ke shah alam pun naik la bas tu or bas lagi satu. Aku pernah keluar sekali je, itupun sebab nak beli tiket bas. Oh, kalau nak beli tiket bas, beli kat klang sentral. Dari palam ni dalam 30 minit la lebih kurang nak ke sana. Sometimes, bas akan sesak gila so you have to be patient. Sometimes if you're lucky, lapang je. Dapat duduk lagi, Huhu. Hmm, balik raya sesak la gamaknya. 

So this is jadual bas tu..

Hmm, apa lagi nak cerita pasal palam ni? Oh, notes usually kita pakai lecture notes je. Macam kelas aku, every subjek ada class representative. Kat sini asasi sains ada 6 subjek which is Biology, Chemistry, Physics, Mathematics, English and CTU( subjek agama la gitu). So, class rep aku akan print out the notes and photostat the notes to gives to us laa. But kena alert la when this chapter nak habis, get ready to get the next notes. For lab, importantly yang lecture aku tekankan is lab coat and kasut bertutup. 

 Tapi alhamdulillah, aku rasa bersyukur la jugak aku dapat lecturer yang aku kira okeylah. Not too strict, just sempoi, not too skema or whatever la. The most I like are physics and math, the lecturers. Physics is the tutor lecturer, cause he is guy lecturer and he's very gamble. Oh, lecturer for tutor and lecture tak sama eh. So nama lecturer tu sir megat izhar. Kitaorang panggil sir megat. Sometimes dalam kelas tutor pun, sir menyimpang ke benda lain. Macam hari tu, masuk part raya pulak, Memang sempoi la, tak stress. Huhu. And, kalau sir terangkan, insyaAllah senang faham. Because sometimes in lectures kitaorang tak faham and kat kelas tutor ni la baru kitaorang faham, sometimes 
la. Kalau math pulak, madam tu akan bagi kitaorang betul-betul faham. And she's not too strict. She's a chinese. But overall, semua okey je. Cuma aku bersyukur la I got this class and lecturers 'cause like my friend, dia engineering. Dia kata lecturer dia semua macam... hmmmm. Nothing to say la. Macam, kau faham tak faham, pandai-pandai la. Dia kata lecturer for kelas ctu je ok and best. Luckily ada la juga kan. Haha. Oh ya, after this I will post the pictures of my classmates here. Well, I'm really gratefull 'cause I've classmates like them. They were very friendly, kind and sporting. Sometimes I think they are like my old friends in secondary school. All right, I didn't have any intention to make this long and long. So, I cut the story till here. Next entry, I will update the story okay. Well thanks for reading.. Hihi =)

Jom kita berusrah sebentar.. =)



Usrah uitm.. Menambahkan ilmu di dada... Huhu

Okeyy, now lets see my classmates, F5 ^_^

menunggu turn untuk ambil gambar kelas..

Selfie dulu yee.

Classmates aku tapi tak cukup corum,.. Duhh


 
Group lab physics =)

Discussion... Err, sorang tu bukan grup physic akuu. Haha. 

Jeng jeng! Waa, banyak ikan ! Cuba teka di mana kamii... scroll bawah lagi, scrooolllll


Yeay! Kami di tasik 8 palam... Wuhuu... Time ni kami baru habis kelas ctu. Habis kelas, terus pergi lepak kat tasik ni haa. Menghilangkan tekanan yang adaa. Haha. Best !! Angin sejukkk, pemandangan pun cantik. Kalau rasa bosan, nak hilang stress tu, pergilah kat tasik, Aman, tenang sikit hati tu. Hihi


Cantik takkk??





Last picture from me =)


No comments:

Post a Comment

Hi there! Feel free to drop your comment here. ^^

Thanks a lot! ♥

Newer Post