Followers

Pages

2 June 2014

Jom Usha Bilik !

Hai ! Hai ! Haa, kali aku agak happy sikit. Sebelum-sebelum ni happy jugak, cuma baru nak diluahkan hari ni. Ecehh! Haha.. Sebenarnya, i'm just happy sebab pageview aku dah meningkat, so of course la blog reader meningkat. ( err, maybe la kut? pendapat sendiri.. orang tak pandai bab2 ni, macam ni la.. hehe) So apa  topik kita hari ni? Hurmm.... Cakap jelah apa-apa, kan? Oh ya! Tetibe je teringat and rasa nak cakap pasal benda ni. It is about my room. Err, okay. Actually my sister and me. So rumah aku tengah renovate la sikit-sikit. So, sekarang ni aku tengah fikir and cari design yang simple but wonderful, comfortable, calm and wow ! Biar designnya boleh buat orang wow macam ni,
 
Haha.. boleh ke? Takdelah, i'm just kidding. Aku nak yang simple, sederhana but it would shining my bedroom. Nampak tiptop gitu! Muehehe.. Sometimes, on the way fikir design ni kan, aku terfikir yang aku nak jadi interior designer. But yeah, i'm not quite good at this thing, nak sketching bagai semua ni.. Tapi aku suka tengok seni but I don't know how to do it. That's why la sampai sekarang I'm still confused lepas SPM nanti nak ambil course apa. Dah la bulan 9 kalau tak silap aku, ada mock interview ( MRSM punya program). Eh, jap. Tetibe pulak masuk topik ni. Haha, takpelah. Maybelah ada orang yang baca nanti, boleh bagi aku pendapat?  Terserahlah.. 
Okey, sambung balik. Pasal design tu, aku ada la tengok kat internet design bilik yang cantik laa. Ada yang aku ambil ikut english style, france style, korean style, japanese style, spanish style and dubai style. Tapi tak la semua aku tayang kat sini. And gambar ni pun entah betul ke tak design style yang aku sebut tu. Nak tengok tak? Jomlah, aku pun tak tahu dah nak cakap apa.. Hehe. Ambil kat internet, so maybe entah-entah ni bilik korang. Haha, manalah tahu kan? 
Aku suka yang ni, nampak simple and warna yang cantik. Nice!


This is the one that I like it the most ! It is just simple but nice, beautiful and wow ! It would be so cool if my bedroom is like this. 

This is nice too! matching colour..

Susunan yang kemas, and I like it.

Warna yang menarik and simple !

Perfect! But, it is so pinky. Aku tak suka sangat pinky-pinky ni. hehe

Looks elegant..


Exclusive ! Haha, tapi tak cukup bajet laa nak buat macam ni.. 

This is also really nice! Well, as for your information, I like red colour. 

It is so cute ! =)

Wow! Nice and simple! Sangat cantik..

Macam bilik little princess je rasanya. Haha...

Nice, but it seem like too pack. Macam banyak sangat barang. Anyway, cantik jugak.

Sangat simple tapi cantik ! Sebab warna merah?? Hee...

Susunan yang cantik and simple. Nice one !

Even bilik nampak macam kecil je, tapi design yang cantik !




Nice !

Simple tapi menarik !

Macam banyak belon jee??

Really nice !

Interesting and wonderful colour !



Wow! Superb ! I wish I could have this.. (:



Cantik ! Bilik besar, bolehlah... Bilik aku? Tak cukup kaya la. Haha.



Sweet !




Soo............ Beautiful ! 

Really wonderful !

Wow! Macam untuk royalty je..


Ni pun cantik jugak ! Cuma kalau coraknya tak serabut, lagi okey kut..

So cute this room !


Wow!

Wow! Wow! 5 stars ! It is really wonderful and beautiful ! So sweet....


Looks exclusive ! I'm really like it and I wish could have it too! 

So, itu jelah gambar. Nanti banyak sangat la pulak. Banyak yang cantik-cantik, yang wow!, and exclusive. Kalau nak exclusive gitu, haa... Kena kahwin dengan orang kayalah.. Haha, takdelah. Tak payah dok sibuk nak kahwin dengan orang kaya ke, kerabat diraja ke, putera raja sekalipun, usaha sendiri sudahlah.. Macam mana? Work hard till you success, then do as the design you wish. Lagi berbaloi sebab hasil usaha sendiri, duit sendiri. Tapi sebenarnya, tak penting pun nak kaya semata-mata nak design bilik yang macam tu ( err, ada ke? Aku main cakap jee.. hehe), yang penting kita selesa dan rasa best nak tidur dan berehat, bersantai dan buat kerja kita. Itu pun dah cukup.

Kau nak yang exclusive, mewah, bergaya semua tu, did you think about others? Yelah, tak semua orang mampu ada bilik yang macam tu. Kita sedap landing atas katil yang empuk, tapi ada lagi orang yang lagi kasihan. Tidur beralaskan kotak je. Takpun apa-apa jelah tapi bukan atas tilam or katil yang selesa dan empuk. Ooo........................... Ok, aku baru perasan. Why I'm talking like this? Why I talk about this? Tetibe pulak tu. Haha.. Takpelah, peringatan. Ok, sampai sini jelah. Nanti masuk topik lain pulak. Bye bye! Assalamualaikum !

No comments:

Post a Comment

Hi there! Feel free to drop your comment here. ^^

Thanks a lot! ♥

Newer Post